EPISODE 009 – 0:49:59

Anna Nooshin – 23 MAART 2017

Influencer, presentatrice, ontwerper of auteur? Noem haar een alleskunner. Het succes van Anna Nooshin begon bij lifestyle blog NSMBL; waarna ze aan haar eigen merk bouwde. Zo heeft ze boeken geschreven, gejureerd bij Holland’s Next Topmodel en meegedaan aan Expeditie Robinson. Op het moment werkt ze samen met Hunkemöller en is ze lifestyledeskundige bij RTL Boulevard. Het thema is dan ook personal branding en influencer marketing.

NIEUWS (3:10)

Contentmarketing: geen lulverhalen ophangen (3:15)

Link naar artikel

50 Years Later, Heinz Approves Don Draper’s ‘Pass the Heinz’ Ads and Is Actually Running Them (6:20)

Bekijk de campagne

What does FA stand for? New brand purpose says: For all (8:23)

Link naar artikel

*Nog een ander nieuwtje. Bij Wayne Parker Kent zijn we op namelijk op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures.

INTERVIEW (10:30)

Een aantal quotes:

– ”NSMBL moest eigenlijk gewoon een heel gezellig plekje worden waar je alles kunt vinden voor vrouwen. En dan vooral niet te samenhangend. Gewoon diverse korte berichten met veel foto’s. Ik denk dat we een van de eerste platformen waren waarbij de focus hier erg op lag. We kwamen uit een tijd van heel veel tekst. Wij dachten; we gaan weinig tekst en veel beeld gebruiken. Geen hoogstaande journalistieke stukken. Gewoon to the point.”
– ”ELLE is bijvoorbeeld erg gericht op fashion. Wij wilden ook ander nieuws zien. Het moest eigenlijk een gekke verzameling worden, vandaar de naam NSMBL.”
– ”De titel hoofdredacteur is voor mij tegenwoordig lastiger. Nu werk ik meer op creatief niveau mee en bedenk ik waar we naar toe moeten.”
– ”Het is tegenwoordig moeilijker om als website overeind te blijven omdat er nu meer concurrentie is en de markt aan het zwichten is.”
– ”Ik wist altijd al dat ik naast NSMBL nog andere dingen wilde doen. (…) Dat doe je toch uit persoonlijke titel.”
– ”Het lastige van mijn werk is dat privé en zakelijk erg hetzelfde zijn.”
– ”Instagram en YouTube zijn de twee kanalen die ik het meest gebruik. Snapchat eigenlijk niet. (…) Voor mij is het bereik op Instagram Stories veel groter dan op Snapchat. Per foto die ik upload zit ik rond 120.000. Op Snapchat zat ik vaak rond de 20.000 en 30.000.”
– ”Op YouTube kijk ik met name naar Casey Neistat.”
– ”Ik denk dat je op YouTube snel hetzelfde gaat doen als dat andere mensen doen. Ik irriteer me best wel aan: ”Hoi het is nu maandag, ik ben nu hier en hier, draag dit en dit.” Zelf ben ik hier bewust mee gestopt omdat ik niet wil dat alle vlogs op elkaar lijken. Ik hoop dat enige YouTubers die overblijven mensen zijn die denken in formats en producties. Dat hoeven geen grote en dure producties te zijn.”
– ”De opdrachten kies ik zelf. Mijn agentschap deelt alles in.”
– ”Merken vertellen hun budget, doelstellingen en vragen welk medium en format ik adviseer.”
– ”Ik kan je nooit sales garanderen. Ik kan je nooit views garanderen. Ik kan je wel manieren geven waarop dat makkelijker te behalen is.”

Waarom Anna de stap naar TV heeft gemaakt? Beluister de podcast vanaf 25:00.

SLOW WIN/QUICK LOSS (45:15)

Slow Win

Televisie programma ”Het is hier autistisch” over Jelle en zijn passie voor knikkerbanen.

Link naar Jelle’s website

Quick Loss

De Quick Loss gaat naar iedereen die aandelen heeft in Snapchat. Facebook lanceert namelijk Messenger Day; de zoveelste look-a-like functie van Snapchat. Mark voorspelt dat Snapchat in een race to the bottom zit. Ze boeken geen winst en hebben stagnerende groei en dagelijks gebruik.

Lees hier meer over Messenger Day

EXTRA INFORMATIE

De favoriete content van Thomas deze week is de documentaire Weiner.

Link naar de trailer

*Deze documentaire is niet op Netflix te zien.

De favoriete content van Anna is de video DO WHAT YOU CAN’T van Casey Neistat.

Link naar video

Nieuwsgierig geworden naar het hele item? Beluister hier de podcast